10 dagar kvar

     Publicerat den  2008-12-14 › 17:27:54
     under My Freakshow 1 kommentarer
Nedräkning från 10 har börjat. Det är alltså 10 dagar kvar till julafton. En dag full av glädje bland nära och kära. Stämningen är alltid på topp och för första gången på 19 år ska jag göra någonting nytt. Jag ska inte fira jul tillsammans med mina föräldrar. Istället så firar vi (jag och hjärtat) hemma hos min kära bror Pontus och hans familj. Just nu känns det jätte bra för våran del i alla fall, värre för mamma och pappa som är van med att ha mig närvarande på jul men de ska upp till stugan och jag lär jobba i mellandagarna så vi åker upp till nyår istället. Jag har lovat mamma att jag ska åka till kyrkogården och tända ljus på mormor & morfar och farmor & farfars gravar. Något som jag ser fram emot. Jag får en sådan känsla av att vara där. Känslan jag känner är ro. lugn & ro. Det är rofyllt på en kyrkogård. En känsla som vi alla bör känna ibland.

Jag känner på mig att det blir en toppenjul i år. Jag får fira med min underbara älskling och det är jag så himla glad för. Jag skattar mig lycklig som har det så bra. Jag har den mest underbara pojkvän man kan tänka sig och en stor härlig familj som alltid är i gasen med aktiviteter som man alltid är välkommen att hänga med på. Det finns alltid saker att göra och människor att hälsa på. Det är nog det som jag kommer sakna mest när vi flyttar. Att inte kunna åka till mina syskon och hälsa på när jag vill, att leka med syskonbarnen spontant, hämta dem på dagis eller ge dem någon liten present ibland. När vi flyttar är inte detta vardagsmat längre, det kommer att bli någonting sällsynt som vi måste ta vara på. Ta vara på stunden när den kommer. Jag värdesätter mina syskonbarn så otroligt högt så det kommer nog att kännas lite i hjärtat en onsdag ca 15.55 när Pontus brukar springa in till mig på kontoret och be mig hämta barnen på dagis. Då kommer jag sitta på mitt nya jobb utan familjen som de mest fantastiska kollegorna. Jag kommer sitta med en bundt främlingar som pratar ett annat språk (skånska). Men det kommer bli en fantastisk resa för Peter och mig och jag ser mycket fram emot att flytta med honom ner. Det blir ett äventyr. Ett bra äventyr är jag helt säker på.

Nu duker Peter fram mat. Dags att äta. Smask.


mamma Kallin ›

Du är gullig Du!

Datum: 2008-12-15 Tid: 21:15:31



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK