Besöker storebror för sällan

     Publicerat den  2008-10-19 › 14:04:58
     under My Freakshow 0 kommentarer

10.00 Lördag
Hjärtat väcker mig så fint som han brukar göra på helgen, pussar på mig tills jag vaknar:). Jag älskar det. Smask.
Jag kommer på att det var lördag och att jag egentligen borde vara påväg till Stockholm vid det här laget så jag greppar telefonen och ringer till familjen Herou. Malin svarar och berättar att de inte har åkt än och att jag minsann skulle följa med. Självklart säger jag fast med en konstig känsla av att jag inte skulle hinna åka till Stockholm just denna lördag men jag visste inte varför för det enda jag hade inplanerat var att träna och kolla på UFC med älski kl 00. Jag sprang hem och gjorde mig i ordning för en färd till Stockholm med storebror Pontus, Malin och deras barn Alex och Agnes. Jag fick sitta bak. I mitten. Mellan två barnstolar. Smarrigt. Satt inte som en gud precis men vad gör det? Att få höra: Mamma, jag är kissnödig. Pappa, är vi framme snart? Pappa, hur långt är det kvar? Mamma, kan jag få godis? I ca 2 timmar var det ganska skönt att kliva ut ur bilen, sträcka på benen och leka av sig inne på Junibacken. Jävla mysigt ställe som jag varmt rekomenderar till alla som har barn och vill göra en dagsutflykt. Väl inne på Junibacken så mötte vi upp storebror nr 2. Marcus och hans gravida sambo Hanna. Vilken liten tjockis hon var blivit. Hon såg ut som en liten bakelse som man bara ville äta upp. Typ. Inne på Junibacken fanns massvis med skoj att göra, Pippi föreställning, sagotåget mm. Tyvärr så fick man inte ta kort när man åkte sagotåget. Det var väldigt synd för det var så fantastiskt bra gjort och jag skulle kunna ha åkt det om och om igen. Att sitta på en parkbänk som åkte i sidled och ha Astrid Lindgren som berättarröst är magiskt. Det kändes som att man bara ville ha ett Astrid Lindgren maraton med alla hennes filmer. Jag blev förvånad över mig själv hur mycket jag mindes från filmerna och böckerna när vi var där. Vi hade en djup diskussion om det fanns ett ställe som hette Nangilima eller inte i Bröderna Lejonhjärta och naturligtvis så finns det väl det. Det vet väl alla att man kommer till Nangilima när man dör i Nangiala. Så etersom jag var så övertygad så vann jag såklart diskussionen. Efter besöket på Junibacken så packade vi in oss i bilen igen och åkte hem till Marcus och Hanna för att käka mat. Mums. Marcus lagade en Thaigryta i världsklass. Färsk pasta och stark kycklinggryta var helt fantastiskt.

Tack för en trevlig dag och Grattis storebror 31 år. Det sved lite i honom att han var 30+ och att om han skulle behöva gå med i någon dejtingsajt så skulle han heta Marcus 30+. Jag skrattade gott och tyckte att det var ganska trevligt att se honom så fixerad över sin ålder och att han hade önskat sig en näs/örontrimmer och antirynk-kräm av Hanna.

När vi satt oss i bilen för hemfärd så fick jag sitta fram, vilken ära. Tack. Mina långskånkben fick sträcka ut som som aldrig förr i brollans bästa bil. Men när vi hade kommit ut ur Stockholm började jag och Malin ana oro. Pontus var trött och höll på att somna vid ratten. Jag erbjöd mig såklart att köra och Pontus stannade tacksamt bilen och bytte plats med mig och föll omedelbums in i en djup slummer som varade ända tills vi kom hem. Jag och Malin hade en trevlig diskussion om hur man kan inreda min nya lya på bästa sätt. :) Tiden gick fort hem och jag satt i Peters soffa redan 22.45 och väntade på UFC som inte började på ett bra tag. När det väl började så såg jag inte mer än 2 timmar, sen kröp jag ned i Peters knä och somnade. Han tyckte väl att det var lite synd att jag skulle ligga där och sova så han bar in mig till sovrummet och la ned mig i sängen Tack älskling för att du är den underbaraste som finns.

Söndagmorgon vaknar jag av att Peter pussar på mig igen. Det är det absolut bästa sättet att vakna på och man kan inte annat än att få en bra dag. Vi spenderade hela förmiddagen med att mysa i sängen. Det var vi inte gjort på länge och det var sååå mysigt. Jag saknar dig redan älskling. Han är nu på jobbet och jag träffar honom inte förrens ikväll när man slutar. åååh. Jag är så käär så käär. Svävar på moln varje dag.

Puss






NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK