Ett nytt hem kanske?

     Publicerat den  2008-10-02 › 15:59:28
     under My Freakshow 1 kommentarer

Ojoj, länge sedan man skrev och allt för drygt att göra en uppdatering för allt som har hänt.

Jag har börjat kika på ett större hem till mig, en tvåa med andra ord. Min lilla etta är så liten och dessutom så trivs jag inte alls nå bra. Den känns provisorisk eftersom det var det den var från början. En provisorisk lägenhet för en studerande fröken Karlsson. Efter att nu ha bott där i bra precis 3 år så har jag bestämt mig för att det ska ta mig fan inte bli längre. När jag kommer in vill jag nästan kräkas och så ska man inte känna i ett hem och förresten vill jag inte ens kalla det för mitt hem. Mitt hem är ute hos mamma och pappa i buskbo även om jag inte vågar säga det högt. Där trivs jag som fisken i vattnet. jaja, ska ringa till en tjej idag som har en lägenhet till salu, vi får se hur det blir med den. Jag hoppas att det kan vara något. Eftersom jag är så renoveringsglad så ska jag riva ut hela skiten och göra nytt. Göra det till MIN lägenhet vilket jag aldrig har gjort med min sketna etta. Har väl försökt men dock inte lyckats. Jätte skönt att bo 50m från skolan när man gick i skolan men nu så känns det inte som att det spelar så stor roll. Jag vill bo större, ha ett sovrum med garderober och köpa ny stor säng som både jag och Peter får plats i för i min lilla plutt får jag knappt plats med mig själv.
Men sen var det det här med att ta lån. Jag har det ganska bra nu med endast 1 räkning varje månad och 2 st kvartalsvis. Men det är det väl värt antar jag om man ska trivas, att ha lite mer att betala på. Är ju ändå aldrig hemma nu för tiden. Jag trivs bäst hos Peter. :)

Igår så var vi och hälsade på svärmor och Roffe i Stockholm. De bodde mycket fint och jag tror minsann att svärmor gör de godaste köttbullarna i världshistorien. Det var så att man kunde äta hur många som helst,. Mums. Sedan bjöds det på en fin fin äppelpaj med vaniljsås till. Den var jääävligt god den med ska jag tala om. Tack så mycket för en jätte trevlig kväll/eftermiddag.



mamma Kallin ›

Tack själv. Det är så roligt att träffas. Synd bara att det inte blir oftare. Och tack för berömmet. Kram

Datum: 2008-10-02 Tid: 19:00:58



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK