Optimist?

     Publicerat den  2008-10-20 › 16:03:34
     under My Freakshow 1 kommentarer

Just nu leker mitt liv. Jag har sålt min lägenhet, hittat en ny och flyttar den 1 november. Jag har världens underbaraste och mest omtänksamma pojkvän och en helt fantastisk familj. Jag har bestämt mig för hur jag vill inreda min nya lägenhet och hoppas att jag kan hitta sakerna till rimligt pris, det gäller bara att leta på rätt ställen. Men det är så mycket nytt jag måste ha så det kommer att bli dyrt i vilket fall som helst. Se här:

* Ny soffa
* Ny säng
* Lampor
* Tapeter
* Färg
* Kakel
* Bänkskiva till köket
* Plus massvis med andra saker som man bara måste ha:)

Det är inte lätt inte. Hur vet man att man har köpt rätt säng eller soffa? Det är ändå möbler som man vill ha ett tag. Jag funderar på att köpa en rund säng från Ikea men hur sover man i en sådan? Kan man sova fler än en? Jag vill helst att både jag och Peter ska få plats i min nya säng annars är det inte så stor idé med att köpa en ny. Jag har så otroligt mycket funderingar över hur jag ska hinna med allt i min nya lya. Hade tänkt att ha inflyttningsparty den 15 november men hinner man allt på 2 veckor? 2 intensiva veckor? Saker tar alltid mer tid än man tror och folk kallar mig i detta läge för en riktig optimist. Men är det något fel med att vara det? Är det fel att vilja hinna så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt bara för att bli klar eller måste man göra allt i snigeltakt? Nej jag står fast vid att det ska vara klart den 15 november. Jag ska ju ändå bara måla, tapetsera och kakla lite sen är det bara att flytta in. Jag tror att det löser sig och tror man det så gör det det säger mamma, som förövrigt är en väldigt klok och bestämd kvinna i sina bästa år. Henne tycker jag mycket om och jag vet inte riktigt vad jag skulle göra utan henne faktiskt. Tack mamma för att du är en sådan förstående kvinna och låter mig göra saker på mitt sätt och om det går snett så finns du alltid till min hjälp. Nu har jag bestämt mig för att gå ned i vikt. Jag ska träna mycket och äta rätt mat. Jag tror mycket på GI och kolhydratsnål mat eftersom jag har kört en sådan kur förut och gick ned en del i vikt. Nu är det dags för nya tag, hösten kommer allt närmre in på knuten varesig man vill eller inte och vad passar bättre än att träna för att få energi? :)



mamma ›

Älskling!! Nu fick mamma nåt tjockt i halsen! Kan det vara mitt hjärta, jag känner hur det sväller!

Datum: 2008-10-29 Tid: 22:27:06



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK