När blev det en dålig grej att bli gammal?

     Publicerat den  2009-04-14 › 10:11:53
     under My Freakshow 2 kommentarer
Jag har funderat, funderat och funderat. Varför säger man det i dålig tappning att någon är gammal eller ser gammal ut? Varför säger man: Jag såg ... idag och gud vad hon såg gammal ut.
Som att det skulle vara något dåligt att åldras? Alla åldras. Bara det att det syns bättre på vissa än vad det gör på andra. En del tar till kniven och hårfärg medans andra låter sig åldras naturligt och låter sina gråahår visa att man har varit med ett tag. Varför är det dåligt att vara mogen? Är det för att man är rädd för döden som vi tänker och tycker så?
Vi sträcker, lyfter och fyller både här och där på kroppen när det börja hänga eller när åldern och livsstil tar ut sin rätt. Varför vill man inte bara se ut som sig själv? Det är väl ändå det vackraste som finns, naturlig skönhet. Enligt mig är det i alla fall det och det finns många som håller med mig och många som inte gör det. Jag har full förståelse för de som vill fylla ut, botoxa och härja runt för att se 20 år yngre ut än vad de i själva verket är. Men varför? Det är inte så vi ser ut egentligen.

Jag tycker att vi skall hylla människor, framförallt kvinnor som går ut med sin ålder och inte skäms över den utan är stolt över den och inte låtsas vara någon som de inte är. BRAVO!!!!!


mamma Kallin ›

Tack Moa!

Datum: 2009-04-14 Tid: 17:01:24
mamma ›

Tack moa!!

Datum: 2009-04-15 Tid: 09:02:53



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK