Att bli vuxen

     Publicerat den  2009-08-26 › 11:45:33
     under My Freakshow 1 kommentarer

God förmiddag läsare.

Jag la en liten extra tanke på en del saker som skiljer vuxenlivet mot ungdomslivet i materialväg. När man börjar köpa hem saker för att det kan vara bra att ha sen är inget fenomen som händer sådär jätte ofta hos ungdomar som gärna inpulshandlar saker som de ska ha NU!

Jag har märkt att jag själv, har köpt diskmedel innan det gamla ens är slut.
Jag inhandlade även ett storpack tamponger denna omgång för att jag inte i ren panik nästa månad behöver springa till affären NU för att det är den underbara veckan.
Jag betalar mina räkningar samma dag som jag fått lönen och inväntar inte absolut sista förfallodatum.
Jag har kaffebröd, paj, mm i frysen utifall att vi skulle få oväntatbesök.
Jag köper duschkräm och bodylotion i största size eftersom det konsumeras enormt här hemma.
Jag hade i somras en bag in box rosévin låg i kylen i en månad helt oöppnad för att jag tänkte att det kunde vara bra att ha till senare, och mycket riktigt kom föräldrarna på besök och då var inte inte fel med lite jättekylt rosé.

Jag vet inte hur det är för er andra "unga" men för mig är det faktiskt ett fint steg in i vuxenvärlden. Jag väntar dock fortfarande på att jag skall köpa extra många tandborstar så att jag har i lager om gäster skall sova över, köpa extra många ansiktsmasker så att jag har ett lager om jag får för mig att använda dem, att ha tre, fyra sorters bröd nedfrysta i frysen och sådana grejer. Men det kommer väl :)


Dessutom så tror jag att jag är sjuk eller så för jag fick lön igår och jag är inte ens sugen på att shoppa. Det har nog ALDRIG hänt förut. Är det så att jag faktiskt har accepterat mina få tillgångar och funderar på att spara lite? well vi får se hur det blir men än så länge är jag sjukligt stolt över min nya sjukdom som kallas vuxen :)



Anonym ›

Hej babe. Tänkte att du kunde komma hit och smitta mig litegrann med din vuxen sjuka ;) Puss!

Datum: 2009-08-26 Tid: 13:55:39 BLOGG: http://jennicalouise.blogg.se/



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK