En balkong full med växter

     Publicerat den  2009-08-03 › 14:32:44
     under My Freakshow 0 kommentarer

Igår när jag och Peter satt och käka sushi så kollade vi på Leila bakar, leila på landet(?) och vad blir det för mat. Jag kläckte ur mig något som löd ungefär såhär: Åh vad jag ska odla saker när vi har en balkong, örter, jordgubbar och massa växter. Peter tittade på mig och sade: Vad är det med er fruntimmetroch odla?

jag har funderat lite på det och vad är det med oss fruntimmer och att odla egentligen? Man tittar på trädgårdsprogram och tycker att saker är så läckra hit och dit, åh det ska jag ha i min trädgård och åh tänk om man hade sådana där växter hemma........

Jag längtar verkligen tills vi har en balkong som jag kan odla lite färska kryddor på. En och annan tomat kanske och ett stycke jordgubbar. Ha ett litet rustikt bord med två stolar med nå söta kuddar på, lite ljuslykor och sådär mysigt som man kan ha det. Sen har jag blivit lite förtjust i den där konstrottingen som varenda uteservering i moderntstuk har ställt ut nu i sommar. Här fanns det en del fint: brasommarmobler kolla in där om ni är på jakt efter nya utemöbler :) Inte jättebilligt kanske men otroligt mycket fina möbler.

Nä nu ska jag sluta drömma mig bort till min framtida balkong och fortsätta min städning. Har tagit förebilder och ska även ta lite efterbilder sen när jag är klar så ska ni få se :P det är faktiskt svårt att hålla det städat hela tiden i vår pyttelilla lägenhet.






NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK