När jag blir stor...

     Publicerat den  2009-08-08 › 14:06:47
     under My Freakshow 3 kommentarer
... Vill jag utbilda mig till både lärare och flygvärdinna.

Om jag får som jag vill så kommer jag att utbilda mig till flygvärdinna och ansöka till catofsweden när jag har fyllt 21 år ung. Denna utbildning är 10 dagar lång (mån-fre i två veckors tid). Jag hoppas (och tror) att jag skulle kunna komma in på denna utbildning. Jag har ju haft drömmar om att bli flygvärdinna sen jag var ca 5 år gammal så en liten utbildning skulle ju inte skada. ;)

Efter att jag är klar med den skall jag söka till lärarutbildningen igen till nästa höst (2010) men det blir väl inga problem att komma in om 1 år eftersom jag kom in nu i år. Sedan gå dessa 4 år som krävs för att bli lärare i samhällsvetenskap för de yngre grundskoleåren.

Efter att jag är klar på lärarhögskolan vill jag jobba som flygvärdinna i några år för att sedan jobba som lärare när jag blivit äldre. Jag längtar  verkligen efter att få lära barn och se dem utvecklas. Vilken otrolig upplevelse.

My dream


Erica ›

Vad kul att du vet vad du vill! =) Det låter ju bra att först jobba som flygvärdinna och sedan som lärare, särskilt då du drömt så länge om att bli flygvärdinna. :-)



Ja, jag önskar att jag visste mer om olika fotografer och så, eftersom det finns så många duktiga och jag älskar att titta på andras bilde. Jag vet i alla fall två bra, och det är Michael Muller och Man Ray. :-P Jag håller dock inte på med foto alls lika mycket nu som jag gjorde i gymnasiet. Det tar ju ofta upp en hel del tid, särskilt att redigera bilder...



Men så bra att du också mår bra då! =) Ja, du får ta dig tid och se den. Nackdelen är dock att man börjar att längta till nästa film på en gång efter att man har sett den. :-P



Oj, vad lång min kommentar blev! :-P Men ha det fint!



Kram kram

Datum: 2009-08-08 Tid: 15:05:54 BLOGG: http://iryccah.blogg.se/
Erica ›

Hm... Jag skrev nyss värsta långa kommentaren här, men jag tror att det blev något fel och att den aldrig kom fram. Aja, jag får väl skriva om allt. :-P



Vad kul att du vet vad du vill! =) Det låter ju bra att först jobba som flygvärdinna och sedan som lärare, särskilt då du drömt så länge om att bli flygvärdinna. :-)



Ja, jag önskar att jag visste mer om olika fotografer och så, eftersom det finns så många duktiga och jag älskar att titta på andras bilder och så. Jag vet i alla fall två bra, och det är Michael Muller och Man Ray. Jag håller dock inte på med foto alls lika mycket nu som jag gjorde i gymnasiet. Det tar ju ofta upp en hel del tid, särskilt att redigera bilder...



Men vad bra att allt är bra med dig också! =) Ja, du lär väl ta dig tid att se den. Nackdelen är dock att man börjar att längta till nästa film direkt efter att man har sett den. :-P



Aja, ha det fint!



Kram kram

Datum: 2009-08-08 Tid: 15:11:05 BLOGG: http://iryccah.blogg.se/
Erica ›

Förresten, har du varit någonting i Dalarna under sommaren då? =)

Datum: 2009-08-08 Tid: 15:17:44 BLOGG: http://iryccah.blogg.se/



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK