Trött och besviken

     Publicerat den  2009-08-13 › 14:02:23
     under My Freakshow 4 kommentarer

Det slog mig igår. Som en ren käftsmäll!

Jag är trött och framförallt besviken på allt snack. Jag är så trött på att ingen kommer och hälsar på oss här nere. Ja, mamma och pappa har varit här och Peters pappa vilket betyder jättemycket för mig. Är det av lathet som ingen av mina 5 syskon har pallrat sig ner en enda gång på 6,5 månad för om man räknar lite på det så är det inte så förfärligt långt. Tåg till arlanda ca 1,5h. flyg ca 1h och det absolut segaste sättet att ta sig in till Malmö är flygbuss på 40 min. Alltså; 3h och 10 min att färdas. Sen får man väl räkna in typ 1h i väntan lite här och där. om vi säger 4,5h för att kunna ta sig till oss och umgås lite. Är det för mycket begärt det? När de far upp till stugan i fjällen var och varannan helg och det tar också 4,5h. Visserligen med bil men sak samma!!!
Är det av lathet som ingen av våra vänner har tagit tag i det som är det eviga snackandet om att de vill ner hit och hälsa på? Ibland tror jag att man är betydelselös. Vilket jag vet är osanning men känslan finns.

S och E som flyttade ner strax innan oss har haft besök av vänner från Piteå (och det är fan långt) ett flertal gånger samt syskon från Bollnäs som har kommit och hälsat på bara lite spontant. En kollega på jobb som flyttade hit i april från Stockholm har haft besök av både mamma, syskon och vänner också flertal gånger, varav vänner 5-6 gånger. För mig är det en big deal.
Pallra er hit och tänker ni inte göra det så snacka inte om att ni vill ner heller!
Ha lite handlingskraft, jag ber er.


Det blir 5:e gången jag åker hem nu när jag far på måndag. Får man inget tillbaka är det nog sista gången på ett bra tag. Om besvikelse hade en doft så bär jag den doften.



therese ›

gumman hade jag haft ett jobb där man var ledig en hel helg och framför allt pengar hade jag kommit på en gång!

Datum: 2009-08-13 Tid: 15:46:39 BLOGG: http://theresewallen.blogg.se/
Oline ›

Men systra mi....

Jag undrar bara om du har PMS nu eller hur mår du...;)

Jag och Manne kommer komma ner i höst och det lovar jag dig.....

puss puss

Vi ses på tisdag

Datum: 2009-08-13 Tid: 18:18:31
Anonym ›

Hej babe! Men jag va inte där vi hade rabatt, jag var där jag brukar vara.. extremehair i ystad. De som vi har rabatt hos är SJUKT dyra, så även med rabatt hade jag betalat lika myket som jag annars gör. Var ju en som var där istället förmin vanliga frisör, men måste hitta en salong i malmö istället känns det som ändå. Gillar faktiskt extreme så ska iallafall testa där :) Det blir förresten den fyrkantiga pallen, kommer passa in bäst :) Fan vad drygt att ingen tar sig i kragen o hälsar på! Kan förstå att man känner sig lite liten då.. JAG kan iafl komma på besök snart ;) Puss gumz <3

Datum: 2009-08-13 Tid: 18:53:56 BLOGG: http://jennicalouise.blogg.se/
Bethina ›

Usch!

Jag känner igen det där, alla i Göteborg (trots att jag flyttade för nio år sen) Tjatar på mig fortfarande om att JAG ska komma ner, men de har aldrig ens hälsat på mig här. Man ledsnar!

Hoppas du trivs :)

Datum: 2009-08-17 Tid: 04:47:31 BLOGG: http://bethinas.blogg.se/



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK