Varför bry sig så mycket?

     Publicerat den  2009-08-04 › 12:19:44
     under My Freakshow 0 kommentarer

När man bläddrar i tidningar och läser om tjejer/kvinnor (kändisar) som har pendlat i vikten så får man alltid se en väldigt osmickrande bild på henne när hon väger "som mest" och en väldigt smickrande och glamourös bild när hon väger som minst. Varför är det så? Kan man inte se glamourös ut om man inte är size zero? Egentligen är det inte konstigt att man som tjej blir kroppsfixerad när man ser dessa "före- o efterbilder" då en tjej som i mina ögon anses normalviktig anses fet. Jag har tänkt flera gånger att jag inte ska bry mig så mycket men det är klart att man gör. Man suger åt sig om det snackas om någon ny superdiet som skall göra en smal men man kan ändå vara mätt. Sen att det bara är sick att endast käka grapefrukt eller endast dricka naturdiet är en helt annan sak. Man blir ju smal (?).

Nä ät det du vill och rör på dig. Äter man det man mår bra av så tror jag att man utstrålar välmående.






NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK