Fjällen resan!

     Publicerat den  2009-01-07 › 22:31:37
     under My Freakshow 1 kommentarer

(skrev en liten snutt på datorn som jag inte hann slänga in på bloggen men såhär såg den ut 31/12)

Blogg 31/12


Sista dagen på hela året och den ska firas med bravur. Vi håller till i stugan åppa i fjällen och blir ett jävla gäng ikväll som har ordnat med skaldjursbuffé och grejer. Sedan blir det att bada tunna och basta tills vi inte orkar mer och sedan är det dags för det omtalade fireworks som jag tog med mig hit. Fiiih fääähn, hela skuffurten på bilen var helt fullt när vi åkte upp i måndags av endast fyrverkeri. Så vi fick lov att byta till farrans ssang yong för att kunna transportera upp allting som vi skulle ha med oss från vänster och höger. Vilken jävla dag. Men upp kom vi halv 2 på natten, helt slut och sjuka. Blä. Hoppas vi mår okej idag i alla fall, kan bara tala för mig själv när jag säger att jag inte är frisk.

Jävla svammel det blev idag men jajaj..

Gott nytt år då.

Haha, Ja det var ett jävla svammel.

Men i alla fall...

... Vi kom upp till stugan natten till den 30 januari. Vi lastade då in allting i storstugan och gick ut och slaggade i gästrummet som ligger ute i garaget, låter inte så fansy men det är riktigt mysigt. Kan slänga upp lite bilder längre ner så att ni ser hur bra man kan ha det åppa in da fjälls. Vi vaknade ganska sent dagen före nyårsafton eftersom vi kom i säng så sent och vi kände oss inte riktigt 100 % så vi hade en slappdag bestämde vi oss för, eller ja, slapp och slapp med alla dessa ungar som springer runt benen på en men hur underbara är de inte då? Hur mycket som helst. På nyårsafton var vi inte heller riktigt hundra men som alltid så skulle karlarna ut och samla ved till brasan och vi tjejer var inne och lagade maten till kvällen, det är så det ska vara men vad gör det när man kan ta sig en liten öl samtidigt som man lagar iordning romsåsen till toasten? Inget alls vill jag lova för in da fjälls åker man inge bil. Vi pysslade på med detta och sedan kom männen in och gjorde oss sällskap. Mycket trevligt. Runt sådär 19.00 var det dags för våran välgjorda skaldjursbuffé som smakade heaven rakt igenom. Mummaaaa.. Efter detta var naturligtvis alla helt slut så ja, vi spelade lite kort. HAHA. Efter detta kom vi igång igen och eftersom Daniel låg hemma i sin stuga i feber så blev Peter assisterande fireworksman till storebror Pontus. Ärofyllt uppdrag. Bästa raketerna ever förutom att en del flög åt både höger och vänster. 12 slaget firades med skumpa och sedan bastubad vilket resulterade i att Peter och Peter satt kvar till 5.30 på morgonen då Peter blev så insatt i Peters Sydamerika historia så att de bara inte kunde slita sig förrens ölen var slut. Låter det knepigt med Peter och Peter för er? Ja syrrans kille heter också Peter och det är han som har rest runt i sydamerika. Jaja... Dagen efter mådde de oförskämt bra men vi hade i alla fall en lugn dag utifall att liksom:P Fredagen den 2 januari åkte vi till Trysil för att hälsa på Lilli som nu för tiden jobbar där. Hon såg ut att trivas jätte bra. Vi åka lite i backen och jag var nära att dö eftersom jag och Peter åkte vilse när liftarna hade stängt så vi kom ingenstans och det var mörkt och naturligtvis fick jag panikångest eftersom jag inte ser någonting alls i mörkret, såg knappt skidorna så jag åkte bara och hoppades på att vi inte skulle åka fel. Men på något sätt så hittade Peter tillbaka, MIN HJÄLTE och vi kunde åka och käka middag med Lilli och Elli. Jag åt en Liten Pizza till lunch först och den kostade 130kr, EN LITEN. jävla Norge. Till middag tog jag pasta carbonara den kostade 149 exkl moms. Jävla dyrt land alltså. Well well. Väl hemma i stugan så hamnade vi ute i lillstugan hos Dessan och Peter för ännu mera käk och sedan spelade vi spel:D kort och yatzy... KUUUL. Jag totalälskar spel.. På lördagen åkte vi hem..

Hej hej.


Detta är ingången till vår bastu utifrån slapprummet

Såhär kan det se ur när familjen ska ut på tur

Här har vi lekplatsen för stora och små barn

Såhär kan jag se ut på vintern. Såhär ser jag helst ut på vintern.

Här har vi matsalen som används väl och mycket eftersom det är det enda stället alla får plats på.

Såhär mycket snö kan det vara ibland.

Jag kan se ut som Peter Stormare om jag vill. :)

Storebror på sin skoter nu i nyår.

Såhär vackert kan det vara i Lillådalen, världens vackraste plats.

Här har vi slapprummet som ligger bredvid vårat gästrum.

Vi har soliga dagar och stora snöhögar.

Min pärla från en annorlunda vinkel.


Lillådalen är den underbaraste platsen på jorden under vinterhalvåret. Jag är så glad att det finns ett sådant ställe att åka till när man vill vila upp sig..

puss



mamma Kallin ›

Tack Moa,då vet jag att ni lever och hur ni mår. Jag förstår att Du älskar det där stället!

Datum: 2009-01-08 Tid: 06:08:22



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK