Aldrig mer!

     Publicerat den  2009-07-07 › 11:26:58
     under My Freakshow 3 kommentarer
Igår var den värsta arbetsdagen jag någonsin haft! Jag var själv värdinna på kvällen. Jag förstår inte hur de tänker ibland? En tjej som har slutat skulle ha jobbar samtidigt men istället för att sätta in någon annan så skiter de bara i det!!  Det behövs två st värdinnor minst. Jag var på så himla bra humör hela dagen och var det först på jobbet också. Fick en ny WOW-pin för i söndags så det började ju sååå bra. Sedan så fick jag reda på att jag skulle vara själv och Carro (manager) sa till resten att de skulle hjälpa mig så mycket de kunde för att jag faktiskt var själv. Jaa sa alla och nicka. Det var ju bara bullshit.

Jag kommer ut och upptäcker att det hänger GAMLA ballonger från igår och bara slokar. Jag undrar då över varför inte Mikaela som jobbade innan mig inte tog bort dem när hon kom eller varför inte Sara gjorde det när hon stängde i söndags? Men men. Det fanns inte heller några nya ballonger så det var ju bara att blåsa, inga ljus tända på toaletten och bokningar som inte var inskrivna på vårt bokningspapper. Efter att detta var gjort så satt jag mig och skulle rulla lite bestick i servetter. Då dyker det upp ett sällskap på 10 personer som påstår att de hade bokat vilket jag inte visste någonting om. Kl var ca 17.40. Jag fixar fram ett bord till dem och de var lite smått besvärade över att jag inte hade deras bokning eftersom de hade ringt dagen innan. De hade bokat till kl 18. Sedan kommer dagmanager springandes med fler bokningar på små lappar och en av dem var just den 10 pers som just hade kommit. Moa var lite smått irriterad vid detta tillfället och sa åt honom att han faktiskt får skärpa sig med det där. Jag måste ha ALLA!  Han såg lite smått skärrad ut eftersom han förmodligen aldrig har sett mig "arg".

Efter detta så är det ett sällskap som ber mig om att få betala och på mina anteckningar var det en servitris som skulle ha det bordet och när jag lite snällt ber henne att ge dem notan så bara surar hon till och typ fräser åt mig att hon minsann inte har det border och att jag är någon form av korkad som tror det. Får tillslut tag på servitören ifråga och frågar varför de har bytt stationer och de hade visst gjort det utan att jag visste eller att de visste själva. Men har jag rätt från början behöver inte den där tjejen fräsa åt mig för jag lyssnar mycket mer om hon bara berättar lite snällt: Nej tyvärr så har .... de borden, jag är där nere. Varför måste man alltid vara sur??? Jag diskuterade detta med dem och enligt henne var det väl ingen big deal var de var någonstans. Men JO för mig är det det så att jag vet vilka jag ska prata med om gästerna vill något! ååååååh.. Irriteeerad!

Jag hade även vääldigt många gäster som var sura, jag höll leendet uppe mot gästerna men när de bara kommer och är allmänt skeptiska så tänker jag bara att då behöver de inte gå på restaurang. De sätter sig på bokade bord och tar bort reservations-lapparna och påstår att de inte vet någonting om någon lapp som jag satt dit precis innan de satt sig, de tror att jag kan trolla fram bord för 6 personer på en fullsatt uteservering och är heelt oförstående över att de får sitta inne. Varför tror folk att man kan trolla?

Och som lite grädde på moset så var inte alls de andra förstående över att jag var själv, de var sura på mig och ifrågasatte varför det satt folk utan menyer och väntade, Ja de kanske smet in när jag rullade bestick, blåste ballonger, kollade toaletterna, torkade bord eller hämtade kritor till barnen. Varför kunde de inte bara förstå att jag INTE KAN VARA ÖVERALLT PÅ SAMMA GÅNG. Och bli inte sur om ballongerna är slut för då har jag förmodligen inte hunnit göra fler. Jag är inte klonad. Kan ni i alla fall FÖRSÖKA förstå det?!

Så jag säger bara. ALDRIG mera själv på kvällen. För det är omöjligt att hinna allt och Carro var så förstående. Hon är verkligen en såå jävla bra manager alltså. Verkligen!

Det är inte kul att känna tårarna som försöker tränga fram under ett helt arbetspass. Jag har aldrig varit med om något mer psykiskt påfrestande än detta.

Jag säger bara NEJ!


mamma ›

Håller med dig HELT!!!Inte en gång till!! mamma

Datum: 2009-07-07 Tid: 20:24:07
mamma Kallin ›

Stå på Dig Moa!



Datum: 2009-07-08 Tid: 18:33:08
Carro ›

Moa, så glad jag blev av att läsa det du skrivit om mig! Jag tackar massor!! Och verkligen, du gjorde ett grymt jobb i måndags!! Imponerad av dig!!

Ha det nu så underbart i Dalarna & var bara ledig så ses vi snart på F igen!

Datum: 2009-07-09 Tid: 13:45:43 BLOGG: http://carrowhjorth.blogg.se/



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK