Inte uppe med tuppen direkt!

     Publicerat den  2009-07-25 › 11:59:54
     under My Freakshow 0 kommentarer
Då har man varit vaken i 45 minuter och jag har inte rört kaffekoppen som står vid min sida. Har bara inte orkat och orkar än mindre diska en tallrik så att jag kan käka lite frulle. Då undrar väl ni kanske varför jag stiger upp i denna "tidiga" timma om jag är så trött. Jo för jag kunde verkligen inte sova mer. Det var HETT i sovrummet. Rena rama bastun. Idag skall man vara på jobbet i hela 9 timmar, 15-23. Ska propsa på att få äta under passet och inte innan som vissa säger. Tycker nämligen att det är lite sjukt att inte kunna äta på 9 timmar sen. Men har man mycket att göra så hinner man varken tänka på mat eller att gå på toaletten.

Nog med jobb. Nu vill jag förklara min kärlek till nytillskottet i vår "lilla familj", Manne Herou som föddes för en vecka sedan. Har mobilen full med bilder som syrran har skickat eftersom jag inte har kunnat åka upp och se honom och hålla i honom och överösa honom med presenter. Han är en ljuv syn för ögat och om jag hade tid skulle jag stirra på bilderna i timmar. Det är så underbart med bäbisar. För er som inte riktigt vet hur "liten" min familj är så kan jag med glädje berätta för er att vi har en mamma och en pappa, vi är sex syskon, dessa syskon har varsin partner och sedan har vi nu totalt 7 barnbarn/syskonbarn. så allt som allt 21 stycken då med mamma och pappa överst i familjeträdet. Våra familjemiddagar

Det var ganska mysigt i lördags på jobbet när jag berättade att jag hade blivit moster (och sträckte lite på mig förstås) och mina kollegor sa något i den här stilen: åååh, det är så stort, är det första gången?
Mitt svar blev ungefär: Nä, 7:e, men det är lika underbart varje gång.
Att de nästan tappade hakan över att en 20årig tjej är moster/faster till 7 knoddar var väl inte tippat kanske. He he.
Så mina damer och herrar. Då är det bara jag som inte har några barn i vår familj. Vad gör väl det. Kan kan ju låna barn i alla åldrar från 1 vecka upp till 8 år :)





NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK