Pust säger jag bara

     Publicerat den  2009-07-26 › 17:32:58
     under My Freakshow 1 kommentarer
Jaha, då var man hemma efter ett kort pass på jobbet. 11.45-17.00. Känns skönt att få vara ledig nu i två dagar. Har lite ont i fossingarna. Imorgon får jag träffa Linda som jag inte har träffat på år och dar känns det som men det är väl sen jag fyllde år och det är ju ändå 21 mars så nog har det gått sin tid allt. Det ska bli himla kul och eventuellt övernattar hon också. Förstå vilket tjejsnack när man inte har träffats på 4 månader :P

Minus på min lista idag ligger giriga ungar som inte uppskattar saker och ting. Igår så var det ett sällskap som kom och när de gick fick barnen ballonger, de var två st. Efter 10 min kom ena ungen tillbaka och bad om en ny ballong eftersom hans brorsa hade tappat sin. Ja ja sa vi och gav honom en till men bad honom att hålla hårt i den. Inte ens ett litet simpelt tack fick man och han var ändå runt 5 år. Det går kanske två minuter och han är tillbaka igen och påstår att han har en till brorsa så han vill ha en ballong. Jaja säger vi och ger honom en till ballong. Inte då heller hör man ett tack så mycket. Två minuter till går och han återkommer, stirrar bara på mig precis som att jag skulle förstå vad han ville. Jag frågar vad han vill och han vill såklart ha en till ballong. Även denna gång säger jag att nu får du allt hålla hårt i den. Jaaa svarar han grinigt och springer iväg. Han återvände åter en gång till och tog sig en ballong.
Men altlså??? Kan man inte be om en ballong och säga tack i alla fall?? Och hur tänker föräldrarna när ungen springer fram och tillbaka och hämtar ballonger. Det är klart att vi kan neka honom men det skulle ju inte vara så poppis minsann.
Nej minus för barn som inte tackar för sig.


therese ›

jo men ska säga upp den imorn

Datum: 2009-07-26 Tid: 21:23:30 BLOGG: http://theresewallen.blogg.se/



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK