Den som tar han har

     Publicerat den  2009-06-13 › 12:18:04
     under My Freakshow 0 kommentarer
Hej hej hallå hallå!

Blev inte så mycket blogg igår men jag kan berätta värstinghistórien. Jag jobbade till kl 15.00 tog mig en bit mat efter detta och fick sedan kuuuta  till bussen som skulle gå halv. Det var oväder utan dess like och jag tror närmare bestämt att det haglade på tvären när jag sprang till bussen. Genomvåt efter 5 min ute i ovädret klampar jag på bussen, lakom frysen och blöt om fötterna. Efter 40 minuter hoppandes på en buss var vi framme på Malmö Airport. Väl inspatserad genom säkerhetskontrollen så sätter jag mig och tar en chailatte och bara myser med mig själv, riktigt nöjd över att jag har klarat mig so far. Det jag dock befarade var att planet skulle bli försenad pga stormen av klass 1 i södra Skåne. Men ditkommen 16.30 var det ännu inget ändrat. Skönt tyckte jag, jag kommer iväg i tid. Ca 5 min senare ropas det ut i högtalarna att passagerarna som ska med SK110 till Arlanda 17.30 får ombokas till SK126 19.20. Mitt flyg var inställt. Det var åska över Arlanda så att de kunde inte skicka ner ett plan, Kul för mig att vänta på ett nytt plan. Vad gör man på Malmö Airport i nästan 3h? 1h hade jag räknat med men det är lagom för en kaffe och en tidning. 3h hade jag inte räknat med och själv var jag då förstås. Självklart skulle man checka in sig igen för att få en plats på det andra planet. Jag försökte prata med tanterna i Informationen men de visste ingenting.

Konversation:
Moa: Hej, jag skulle åka med flyget som går 17.30 till Arlanda. Men nu går ju inte det, behöver jag checka in igen då fast jag inte har något mer än handbagage?
Tanten: Men, det är ju inställt!!!
Moa: jo tack jag vet det men jag ska ju åka med Sk126 19.20 istället. Min fråga är om jag behöver checka in igen?
Tanten: Bra fråga.
Moa: Tack men jag behöver ett svar, för jag vill verkligen komma hem.
Tanten: Jag förstår, mycket bra fråga. Ställ dig i kön till den manuella incheckningen utifall att.

Alltså. Det jag ville veta var om jag kunde checka in i självincheckningen eller om jag var tvungen att ställa mig i kön som var 50m lång i folk med bagage. Jag tycker att informationstanten borde ha vetat det. Lite vad de är till för men så kan det vara ibland. Ovetande och vilsen tog jag plats i kön för att eventuellt kunna få mig en sittplats på nästkommande plan. Halvvägs i kön dyker en SAStant upp och ställer sig och börja snacka så tyst att jag inte hörde och var tvungen att lämna min plats i kön för att veta att jag faktiskt var garanterad en plats. Sen var det bara att ställa sig sist igen. KUL...


Jaja, hem kom jag men nu ska vi åka på namngivelse. hej hej





NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK