Helt tagen

     Publicerat den  2009-06-29 › 16:25:45
     under My Freakshow 0 kommentarer
Jag läser just nu en ny bok som heter "mamma sa att jag var sjuk" och jag är helt fast i den. Jag köpte den igår och har snart läst ut den. Den handlar om ett barn som utsätts för Münchhausen by proxy som är världens hemligaste och farligaste form av barnmisshandel där vårdnadshavaren (oftast mamman) uppfinner eller förorsakar sjukdomssymptom hos sitt barn för att hon själv eftersträvar uppmärksamhet från läkarna.

Boken är riktigt hemsk och jag är helt tagen av detta. MBP har jag inte vetat alltför mycket om innan men denna bok är som fakta rakt igenom. Författaren, Julie Gregory berättar om sin egen barndom om hur hennes mamma tvingade fram sjukdomssymptom hos henne. Denna bok är alltså en sann historia. Jag rekommenderar den VERKLIGEN och imorgon blir det att köpa en ny bok och hoppas på att solen kommer fram. Här har det varit mulet och blåsigt hela dagen så jag har legat på soffa och läst hela dagen, ätit frukost bestående av proteinshake, kaffe och egenpressad juice av persika, rödgrapefrukt, gul kiwi och citron. Mumsish. Till lunch lagade jag mig en omelett och drack vatten med en hint av citron.






NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK