Midsommarafton och mysbyxan är fortfarande på

     Publicerat den  2009-06-19 › 13:20:05
     under My Freakshow 0 kommentarer
God middag (?)

Jag vaknade upp ur min sömn för ca 2 timme sedan. Tog mig lite sovmorgon för det kan man behöva ibland. Jag vet fortfarande inte riktigt vad som händer idag. Eller jo det vet jag väl, det är midsommarafton och vad folk beträffar så är de väl redan dyngade. :) Hemma hos Kallin/Karlsson är det andra melodier. Själv så sitter mjukbrallan fortfarande på och Peter tror jag letar efter en ny lur. En ganska lat dag. Men när det är molnligt och det hänger regn i luften så kan man väl inte känna det där partysuget. I alla fall inte jag.

Tänk va, hemma hos föräldrarna Karlsson i Buskbo är de väl redan i fullgång med sillunch och börjar packa in paraplyer och diverse tillbehör för att åka till Folkärna och danska runt midsommarstången och lyssna på den där tanten med alldeless för många år på nacken sjunga "små grodorna". Jag fnissar alltid lika gott åt henne då hennes röst inte är lika ljuv som den förmodligen en gång har varit. Att hon står där så söt i sin folkdräkt med micken i högsta hugg och förmodligen tror att alla njuuuter av hennes skönsång.

Beträffande filmen vi såg igår "Appoloosa" så var den riktigt bra och jag rekommenderar den till alla som gillar vilda western filmer. Den handlade om två riktigt hårda grabbar som ska rätta till lite problem i staden Appaloosa. Huvudpersonerna spelas av inte midre än Viggo Mortensen och Ed Harris.







Jag kan inte påstå att det är någon "tjejfilm" men jag är ju inte så mycket för de där daltiga romantiska filmerna. I den här filmen är det lagom med kärlek. Vilket inte är så mycket men i alla fall en liten hint. Män i Western-filmer förlorar vettet när det ska vara fruntimmer med. Men jag kan faktiskt konstatera att kvinnor förr i tiden var mycket mer eleganta än vad kvinnor är idag. Ni får tycka att jag är konstig men är inte detta elegant?



Nu hittade jag ju ingen bra bild men ni förstår vilket stuk jag menar i alla fall. :)

Nu öser regnet ner över Malmö. Hoppas att det gör det heeela dagen. Det är så mysigt.





NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK