Trött som få

     Publicerat den  2009-06-27 › 11:09:16
     under My Freakshow 0 kommentarer
Sitter här och förbreder mig psykiskt och fysiskt för mitt 10,5 timmarspass i eftermiddag. 12.30-23.00. Blir det som igår så är det nästan så att man gråter. Det var KAOS. Såååååååååå mycket folk på kv'ällen och inför matchen. Från när vi gick på skiftet 16.45 så var det fullt upp. Jag kunde inte pusta ut en endaste gång under tiden när jag jobbade, man kände verkligen att man levde igår kan man säga.  Under matchens gång var det så fullt i loungen så att personalen inte kunde komma fram, det var sån stämning där inne så det var inte klooookt. Vi i dörren hörde på ryktesvägar att sverige hade vunnit med 4-3 och började sprida det till gästerna på uteserveringen. HAHA. Naturligtvis vart de ju jätteglada men vi sa ju förstås även att vi inte var riktigt säkra eftersom vi inte hade sett det med egna ögon utan bara hört det. Sedan kom beskedet att de hade förlorat. DAMN IT. Vi hade även många sällskap som hade bokat bort igår, många till matchen och många vid samma tid fast inte till matchen. Men det visade sig att de också ville se matchen bara det att de inte hade sagt det när de ringde utan bara antagit att när man bokar bort när Sverige spelar så får man automatiskt se matchen, så det var några sura miner men då fick man snällt förklara att har ni inte sagt till om att sitta vid en TV så sätter vi er inte vid en TV. Efter många om och men så förstod de väl kanske vad jag syftade på. MÄNNISKOR!!!

Linnea hade också en liten insident igår med en gäst. Men jag tar det från början så att ni förstår bättre.
På Friday's så har vi väntelista om alla borden är fulla och då får man skriva upp sitt namn och sen så får man en ballong med ett nummer på så att vi vet vart sällskapet är när vi ska hämta dem. Det är ju omöjligt för oss att komma ihåg ansikten om vi har väntelista på 20 sällskap och veta vilka som är först. Nr på ballongen har ingenting med att göra vilken plats man har i väntelistan utav vi går på tiden. Alltså vi kan ge ballong 23 till ett sällskap och sedan ge ballong nr 1 till sällskapet efter men det är ändå det första sällskapet som får sitta först. Ni kanske förstår? Nr har ingen betydelse utan det är bara för våran (värdinnor) skull för att kunna skilja bättre på vilka som är först i kön eftersom vi skriver upp ballongnr bredvid gästens namn. Ja i alla fall....

... Vi hade gett ett sällskap på 3 personer ballong nr 3 och ett sällskap efter dem på 5 personer ballong nr1. Vi förklarade för dem att självaste nr har ingen betydelse utan det är bara så att vi vet vart ni är osv osv. Men när stackars lilla Linnea skuttar in för att hämta ballong nr 3 och ska seata dem så får hon en hård knack på axeln av ägaren till ballong nr 1 och han skällde minsann på henne om att de faktiskt hade ballong 1 och varför får ballong 3 gå före?!?!?!  Linnea förklarade lugnt och sansat hur det går till med ballongerna men herren valde att misstro henne. (varför gör man så som människa, Linnea vet väl bäst hur det går till med ballongerna, eller?!). Efter att hon hade satt ballong 3 ute så gick hon in och skulle hämta 1:an, hon sa då: Vi har ett bort klart för er där ute nu så ni kan följa med mig. Herrn svarar: Nej vi vill inte ha det nu. Det skiter vi i!!! Okej sa Linnea, ni är välkomna tillbaka en annan dag. Till svar fick hon någonform utav harkling/spottning/hostning.

Jag ogillar verkligen folk som vägrar att misstro en. Han ville inte ens ge henne en chans att förklara sig sedan. Åååååh. Och varför står man kvar och väntar på ett bord om man inte vill ha det? MÄNNISKOR återigen.

Well well. Det blev en lång kväll igår. Skulle ha slutat 23.00 men klev av 00.30. Jag kan verkligen inte lämna alla i sticket bara för att man egentligen slutar. Jag klarar verkligen inte det. Då stannar jag hellre tills det är lugnare. Det är uppskattat av managers att jag alltid stannar kvar om de ber mig. :)

Nu ska jag klä på mig och dricka upp mitt kaffe. Hej hej.






NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK