Små grytor har också handtag.

     Publicerat den  2009-06-11 › 23:28:34
     under My Freakshow 3 kommentarer
Hemkommen. Jag jobbade ett kort kort pass på 3 ynka timmar. Jag stoppade i mig lika käk innan jag gick därifrån men var iväg på en skaplig tid (ombytt och äten) vid 21.20 (slutade 21.00) Jag traskade mot bussen för att åka hem, hade naturligtvis åkt buss till jobbet idag för att det regnade as hell, jag ska aldrig mer åka buss kan jag konstatera. I alla fall inte om jag har brottom. Jag gick till busshållsplatsen 17.27 för att ha god marginal eftersom jag började 18.00. Det tar 10 min att åka buss och det skulle gå en 17.35. Perfekt tänkte jag. Då är jag på jobbet ca 17.45 så kan jag bara svira om och jobba på en gång utan att behöva vänta in tiden. MMMM in my ass. Jag väntar på bussjävulen som ALDRIG kommer. Får smått panik eftersom jag är sån tidspesimist  (är alltid minst 15 min tidig till allt), slänger iväg ett sms till manager att jag blir sen för att den helvetesjävlabussjäveln inte kommer. Det var okej för det var ganska lugnt på jobbet. TUR. 17.53 dyker den väl upp eller nåt i den stilen. STRESSA STRESSA STRESSA. Klockade in mig 18.10 och Carro som var kvällsmanager bara log trevligt och sa till mig sådär snällt och gosigt: Det är lugnt Moa. :) Och jag vrålar: åååååh förlåt förlåt förlååååååt. Jag kom på nu i efterhand att det händer ju faktiskt alla. och det har redan hänt många andra på jobbet. OCH natutligtvis missade jag precis bussen när jag skulle åka hem också så jag fick vänta i 20 min. Aldrig mer buss. Hemska upplevelse.

Nu sitter jag i hemmets lugna vrå och knaprar på lite mörk choklad och en och annan läkerol giants med päron och lakritssmak samtidigt som jag skriver lista på vad jag skall ha med mig hem imorgon. Peter ligger och sover och jag vill inte väcka honom med att härja runt här hemma, så skriver jag lista och slänger ner allt i en väska imorgon så går ju det snabbt också. Har dock på känn att morgondagen blir kaotisk.

1. Jag börjar jobba 11 och slutar 15. Då skall jag hinna äta lite och sen traska till flygbussen (åh nej buss) som går 15.30.
2. Jag har aldrig åkt flygbuss förut och vet inte hur den ser ut eller var från centralen den går.
3. Jag har aldrig checkat in själv förut så jag lär ju virra som en höna på sturup
4. Jag har heller aldrig flygit själv förut så jag blir väl nervös som ett ass.
5. Jag skall hitta på en förvirrad mamma någonstans på Arlanda när jag kommer fram.

Och dessutom ska jag hinna packa allt på morgonen och släpa med det till jobbet eftersom jag inte hinner hem emellan. Voj voj. Jag tror inte att jag tar med mig min dator men jag skall försöka hinna med att blogga lite ändå. Jag tar med mig min kamera och självklart ska jag ta massa fina bilder :)

Åååååh vad jag längar hem, jag längtar efter att få känna doften av Buskbo. Undra om bikinin skall åka med i packningen? :) SVERIGES HJÄRTA HERE I COME.


mamma ›

jag har bakat bullar mamsen

Datum: 2009-06-12 Tid: 08:55:29
moa ›

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH Mammas bullar :) :) :)

Det ska vräkas ikväll :P

Datum: 2009-06-12 Tid: 09:23:29 BLOGG: http://mooakarlsson.blogg.se/
Jen ›

Ha en trevlig resa! :) Puss o kram och vi ses nästa vecka!

Datum: 2009-06-12 Tid: 12:30:14 BLOGG: http://jennicalouise.blogg.se.



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK