break

     Publicerat den  2009-11-09 › 22:15:54
     under My Freakshow 0 kommentarer
saknat mig? :)

Vilken underbar helg det har varit. I fredags kom syster och sväggan. De hade planerat ihop med Peter att de skulle överaska mig då. Jag trodde hela tiden att de skulle dyka upp på lördagen så man blev ju liiiite paff. :) På lördagen käkade vi frukostbuffé på ett litet café som hette (?) systrar & bröder eller bröder & systrar.Toppen bra frukostbuffé med kokt ägg, massa bröd och marmelader och grejer. Sen blev det shopping. De shoppade järnet medans jag (faktiskt) inte shoppade så mycket. Hittade en julklapp, sen blev det en topp och ett par stövar. De andra hittade väldigt mycket och vi var fortfarande inte klara när sista butikerna stängde kl 18. Efter detta gick vi hemåt och vilade upp oss lite. Sen begav vi oss till Fridays för lite käk och drinkar. Peter såg lycklig ut när han spatserade med tre flickor vid sin sida :) Söndagen bjöd på ruggigt väder men vi tog oss ner till Västra hamnen och kikade på de fina byggnaderna, havet och den goda varma chokladen på E-house. Vi åt middag hemma hos oss. Dessan lagade en supergod pastasås med lite saffran och grejer. Vi fick dock en smärre chock när vi inhandlade ingridienserna på Ica Maxi och 0,5g saffran kostade 32 spänn (!!!!) Det är inte mer än 2 år sedan jag köpte en påse för 12 kr vill jag minnas. Ruggigt dyrt. Men det kostar att ligga på topp :) Vi förgyllde kvällen med en bio (bröllopsfotografen). Den var faktiskt jättebra. Jag brukar ha lite svårt för svenska filmer ibland men den var helt okej. Vi hade gått in med förväntningarna att det var en komedi men den var faktiskt väldigt väldigt tragisk. Idag så har vi shoppat ytterligare lite grejer, hittade en till julklapp och lite julklappspapper. Har tänkt att slå på stort i år och göra jättefina paket och även hitta på ett och annat fyndigt rimm. Vid 14.30 tiden var det dags att skjutsa damerna till flygplatsen. Där blev det kramkalas och sen var det slut på denna underbara långhelg med systeryster och sväggan.
Tack kära ni för denna helg.





NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK