hilarious, hilarious, hilarious

     Publicerat den  2009-11-01 › 11:34:10
     under My Freakshow 0 kommentarer
God förmiddag raringar!

Jag har så mycket jag vill få ur mig så det är risk för ett klyddigt inlägg.

Jag tänkte berätta lite för er omgårdagen. Vi skulle ju ut på lite halloween parteey jag och brudarna för att ha en liten hejdå-fest till Linnea som ska flytta till NEW YOOORK och bli gå skådespelar-skola. Vi bestämde oss för att vi skulle slå på stort och klä ut oss. Jag blev en snygg cowgirl, Nea en pirat och Jennica djävul. Eftersom jag slutade jobba sist så var jag tvungen att svira om fort som vinden från kockaoutfit till cowgirl och ja, det blev ju som det blev med sminket men det rättade Nea till väldigt snabbt med sina sminkegenskaper från alla hennes shower. Puss på det alltså. Ready to go möter jag upp resterande damer i loungen på Friday's där de redan hade hunnit få i sig några drinkar. Man väckte uppmärksamhet ganska snabbt hos resterande gäster, man var ju inte den diskretaste på stället precis med cowboyhatt, pickastol och grejer. HOT. Jag beställde in en drink och en öl på samma gång och bestämde mig för att dricka ikapp, lyckades ej. När vi väl hade bestämt var det sedan skulle bära så sa vi hejdå till friday's crew och skuttade in i en taxi. Chaffisen tyckte att vi var jättefina. Tack för det. Men vi skulle i alla fall till Inkonst för våra kollegor hade skrytit upp all out: dubstep så fruktansvärt så vi tänkte att vi skulle se vad det var för crap. Varken vi eller taxichaffisen visste var det låg någonstans förutom att det var TYP chokladfabriken, så dit for vi. Tre glada damer hoppar ur taxin, kollar in byggnaden och tycker att det inte ser så mycket till världen ut men att vi ändå skulle ge det en chans. Vi ställer oss i den obefintliga kön och vaktrna tittar skeptiskt på oss men släpper ändå in oss. Väl inne (efter att ha betalat x antal hundralappar för att komma in) möts vi av en musik utan dess like, ni vet, challachalla habibi lolololo. Efter att ha hängt av oss jackorna så dyker vi in i lokalen och ser ett live-band av allt annat än svenskt ursprung, det skrålar ut från några gamla högtalare och vi inser ganska snabbt att vi är de enda helylle ursvenska flickorna på stället. I panik försöker vi hitta våra vänner som skall befinna sig därinne någonstans och efter massvis av smsande och samtal inser vi att vi kanske har kommit fel. Jennica tar tag i saken och börjar fråga runt om vi verkligen är på all out. På det 5 försöket hittar hon en tjej som pratar SVENSKA och hon berättar för oss att vi befann oss på Serbisk afton, det var SERBISKT DISCO och det var BARA serber där. Inte konstigt att de kollade lite konstigt på oss. Illa kvickt hämtade vi ut jackorna och gick 30 meter ner på gatan och möts av ljudet från INKONST. Vi pallade inte mer. Vi har förmodligen aldrig skrattat så mycket i våra liv och det kommer bli en kväll vi aldrig kommer att glömma. Nea tig en taxi hem och jag o Jennica satt oss på sibylla för lite nattkrubb, där mötte Erika upp oss och hon berättade för oss hur DÅLIGA vi var som inte ens hittade till Inkonst. Well. Ber man en dalkulla och en brutta från falkenberg som inte ens har bott i Malmö ett år hitta till ett ställe de aldrig har varit till kan det väl inte bli annat än fel? Eller? Vi försökte i alla fall.

Nu är det dags för jobb. Löjligt pass 13-17..

puss





NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK