I love it

     Publicerat den  2009-11-22 › 13:31:44
     under My Freakshow 1 kommentarer
Det börjar nu. Jag älskar det. Det är jul i skyltfönstren och butikerna spelar julmusik. På jobbet spelar vi julmusik och jag älskar det. På tvn görs det reklam för julskivor och julkonserter. Julkaffe, glögg och pepparkakor har ställts ut i mataffärerna så att folk ska se och köpa. Julkalendrar står bredvid kassorna så att man inte skall glömma att köpa dessa till sina barn, jag funderar på att köpa en själv. Nästa söndag är det första advent och det svider lite i mig att jag har bestämt mig för att inte julpynta förens vi har flyttat till nya lyan vilket är efter första advent. Hur blir det då med adventsljusstaken med fyra ljus som skall vara i olika höjd i 4e advent? Kommer mitt första och andra ljus vara lika höga? hmm. Funderingar.

Nu sitter jag i soffan och läser en bok, Att leka bland vuxna av Sophie Dahl. Den är okej när man streckläser den men man tappar lätt bort sig om man bara småläser ibland och därför har jag bestämt mig för att läsa ut den nu och sen gå ut en sväng trots regn och rusk. Jag vill känna den höstiga doften av regn och andas den lätta luften.


Erica ›

Julen är underbar! =)



Svar: Okej, det låter ju bra. :-) Jo, det är bra här med och jag trivs riktigt bra. Det har gått helt okej i skolan hittills också. Just nu läser vi dock vad jag tycker är den jobbigaste och kanske tråkigaste kursen hittills. Men det är bara att bita ihop. Jag får tänka på att jag har en massor av julmys att njuta av efter kursens slut. ^^'



Kram kram

Datum: 2009-11-22 Tid: 16:30:36 BLOGG: http://iryccah.blogg.se/



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK