Ikväll väntas glögg

     Publicerat den  2009-11-10 › 18:23:09
     under My Freakshow 1 kommentarer
Köpte hem en flarra lättglögg från Hemköp idag. Det råkade även slinka ner lite russin. När jag ändå hade andan uppe för julstuff så grabbade jag årets julkaffe från Zoegas och rotade igenom hela hemköp efter pepparkaksdeg. Det sistnämnda fann jag ej så jag fick lunka hem utan. Vad gör väl det när smaken av clementiner ger (nästan) samma julkänsla som pepparkakor. MEN det var ju själva bakandet till Carolas julskiva som jag egentligen längtade efter och kanske smaka en och annan pepparkaksdegsklick. Julen är min bästa vän och det är den bästa högtiden på hela året. Jag är glad och lycklig. Min julledighetsansökan beviljades och jag räknar med att vara ledig 20-27 december. Jag längtar tills det är dags att göra egen glögg, lussekatter och pepparkakor, efter att klä granen och dansa sådär löjligt, efter att fnissa lite åt tomten och bära runt på rädda och förväntansfulla barn i hopp om att de ska få mycket, stora och hårda paket. Jag längtar efter räkna ner dagarna och tända adventsljus. Jag längtar efter julkalendern även fast jag vet att det inte finns en sportsmössa till att jag sitter bänkad 07.15 en vardag. Jag tycker om när mamma skryter om sin täta gran som hon har hittat helt själv i skogen. När det är dags för jul är jag som ett litet barn igen som dansar i snön som faller från himlen och skapar julstämning, som har svårt att somna dagen innan julafton och som sitter bänkad kl 15.00 på julafton för kalle ankas jul. :) Det får man.




Becca ›

Mysig du är! Jag blir precis likadan <3

Datum: 2009-11-10 Tid: 22:54:24 BLOGG: http://improveme.se/beccas



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK