Mayhaps a breakfast

     Publicerat den  2009-11-03 › 11:34:22
     under My Freakshow 2 kommentarer
Jag fullkomligt älskar min nya frukostvana. Det blir allt kallare ute och då har jag bytt ut min sommar/vår-frukost (naturell yoghurt och osötadmüsli eller solrosfrön) mot gröt med bär. Så jag vill gärna dela med mig av hur min frulle ser ut:

Fullkornshavregryn (1dl)
Vatten (2,5dl)
Salt (en nypa)

Koka koka koka.
Toppa med blåbär. Jag änvänder frysta, häller upp dem i en liten kopp (som den på bilden med kaffe i ) och in i mikron så att de också blir varma. Häller på dem på gröten och så naturligtvis lite mjölk (laktosfri).
Till detta dricker jag en kopp kaffe och ett glas RIKTIG äpplejuice från brämhults eller liknande. :)


Mycket blåbär ska det vara. Det är bra och nyttigt. Innehåller mycket antioxidanter såhär till vintern.

PS. Fick hem ett brev idag om att jag får vaccinera mig mot svinis på måndag om jag vill. Jag vet inte om jag ska det. Egentligen så är jag livrädd för svinis men jag är nästan mer rädd för vaccinet. Ja, det är några dagar kvar så jag hinner fundera på det.


Anonym ›

sv- yes, jag har börjat igen! hihi, jo dt går bra med P.. Känns tråkigt att jag ska flytta till noge snart bara =/

Datum: 2009-11-03 Tid: 12:05:46 BLOGG: http://lbelin.blogg.se/
mamma ›

Jag tycker du ska vaccinera dig! Det är mest barn och ungdomar som blir sjuk! Och du träffar mycket människor!! kramis!!

Datum: 2009-11-03 Tid: 17:09:34



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK