New for today

     Publicerat den  2009-11-03 › 13:36:06
     under My Freakshow 2 kommentarer

Det blir mitt tredje inlägg för idag. Egentligen kunde jag ha slängt ihop allt i ett och samma inlägg men hur kul hade det varit? No fun at all. Jag har ingenting att göra därav alla dessa inlägg. Jag ska jobba 16.45-23.30 idag men fram till dess är man helt sysslolös.

Jag kom på en toppenidé som jag ska börja göra som jag tror kommer få mig på "rätt" banor. Inte för att jag är fel ute nu men ändå.  Jag ska köpa mig en anteckningsbok (eller två). I den ena ska jag föra dagbok för vad jag handlar varje dag för att få bättre koll på ekonomin. Finns säkert massvis med saker man kan skära ner på utan att man vet om det själv. I den andra ska jag föra en matdagbok och motion för varje dag.
Man kanske kan göra det i samma bok egentligen?
Tror att det faktiskt är något som är bra för alla att göra. I "kassaboken" kan man summera var dag/vecka/månad och se vad man gör av med mest pengar på och i "Matdagboken" ser man vilka små sötsaker som man egentligen kan skippa och vilka dagar man kan klämma in lite extra träning. F.o.m fredag börjar jag på ett nytt schema, kommer att jobba lika varje vecka. Det känns ganska skönt för då kan man få lite rutin i vardagen, lättare att planera in saker för man vet hur man jobbar osv osv. Dessutom är det enklare att ta extra pass när man alltid är ledig vissa dagar. Så det kommer bli n i c e. Sen kan man fylla sina lediga dagar med träning och massa mysiga saker.

Näe. Nu ska jag göra mig i ordning så att jag hinner köpa mina små böcker innan jag börjar jobba :)





Lilli ›

sv - ja, han ska komma å hälsa på iaf. :) hehe, jaa.. jag tror jag går hem ganska bra hos barnen faktiskt.. ;) <3

Datum: 2009-11-03 Tid: 13:39:08 BLOGG: http://lbelin.blogg.se/
Anonym ›

Det med penningarna låter bra, men maten känns lite mat-nazist? Känns inte så sunt?... Lite orolig när du skriver så mkt om mat o så :/ Ta hand om dig!! <3 Haha, just det Nov är det ju... lite efter... ;) PUSS!

Datum: 2009-11-03 Tid: 19:38:46 BLOGG: http://jennicalouise.blogg.se/



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK