när man var liten...

     Publicerat den  2009-10-08 › 12:46:12
     under My Freakshow 0 kommentarer

Hittade en massa klappar på BR igår, eller massa och massa. Jag har köpt klappar till 5 av 7 syskonbarn, känns skönt att ha börjat redan och frökenfräken som stod i kassan skrattade lite smått åt mig när jag kom konkandes på alla dessa prylar. Fick även v ä r l d e n s största BR påse, lika stor som en sån där svart sopsäck fast det stod BR på den. Den var kolosal. Men finns det något mysigare och shoppa julklappar? Man springer runt och är så osjälvisk som man bara kan vara. Jag läste på anslagstavlan på jobbet att man senast får reda på den 21 december om man får sin semester över jul. Jag håller tummarna så hårt.



Kommer ni ihåg när man var liten och julen var det bästa som fanns för man fick så mycket presenter? Dagen innan när mamma och pappa la klapparna under granen var man där snabbt som blixten och klämde och kände och ruskade och hade sig för att försöka lista ut vad som fanns i, när åren gick och man lärde sig läsa fanns det även lite rimm på paketen som man satt och klurade på, Mys!! Jag kommer ihåg en gång när det var ett långt paket som jag verkligen inte hade en aning om vad det kunde vara och verkligen såg fram emot när rimmet var klart så att jag kunde börja gissa, och rimmet löd; i denna sena timma, orkade vi inte rimma!  Jag var så frustrerad och mamma och pappa tyckte att de var så fyndiga eftersom jag hade längtat och längtar efter att få läsa rimmet och gissa. :) Julen är för underbar! Jag hoppas verkligen att vi får några dagar innan julafton hemma så jag får julbaka, göra glögg med familjen och lyssna på julmusik.






NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK