self-esteem

     Publicerat den  2009-10-24 › 12:11:13
     under My Freakshow 1 kommentarer

Mycket snurrar i min colaboll till hjärna och dagens fråga/-or är?
-Hur ser din frukost ut?
-Vad är en bra frukost?

Jag hittade in på Kellogg's hemsida och gjorde någon form utav "frukostkoll" och blev lite förvånad på vad man kunde välja mellan, köttbullar, wienerbröd, m.m och då undrar jag! Äter man verkligen wienerbröd till frukost? Och varför äter man det till frukost. Det är ju att bli dömd till att bli fet . Jag har ätit pannkakor till frukost en gång nu i år och jag hade ångest i flera dagar för att frukosten var så dålig och då var det EN dag. Jag får ångest över mycket som jag stoppar i mig och tror att det kanske inte heller är så bra. Jag menar, ibland måste man kunna unna sig. Dock var jag sjuuukt stolt över migsjälv igår, var på jobbet fr. 10.30-23.00 och gjorde ett prov på min paus som var på 1h o 45 min. Men hörde även att man skulle få betalt för den tiden också, så i sånt fall så jobbade jag alltså 12.5 timme igår. Inte fy skam. Men istället för att äta när jag slutade (något som går snabbt, och nästan all vår mat är fet) så knatade jag hem och kokade fiberhavregrynsgröt och hade blåbär på och lite mjölk. Mumsish. Sånt gör att jag blir stolt över migsjälv. Att välja bort onyttigt även fast det står mitt framför mig. Tummen upp upp upp. Åt det även till frukost idag. Man kanske har hyffsad koll på vad man äter ändå när det finns folk som äter wienerbröd till frulle.


jätteblåbär. :)

Och ja just det, på mitt jobb får vi dricka hur mycket läsk vi vill ur våra läskmaskiner och det kan ju vara farligt för ja, de flesta. Jag slutade för några månader sedan med att dricka läsk på jobbet och bytte ut det mot kranvatten och sodavatten. Jag mår mycket mycket bättre och vill jag ha koffein kan jag lika gärna ta en espresso som en pepsi. Ibland kan jag unna mig på en fredag eller lördag en pepsi max om jag känner för det men jag klarar mig fruktansvärt bra utan läsk. Men läs gärna detta alla läsktorskar...

LÄSK

Det finns troligen inget lättare sätt att lägga på sig magfett än att få i sig mycket socker. Och det finns inget lättare sätt att få i sig mycket rent socker än att dricka läsk.


Vill du gå ner i fettvikt är alltså steg nummer ett att sluta med läsk.


Juice innehåller lika mycket socker det. Och lightläsk är kanske inte särskilt mycket bättre. En del studier visar att lightläskdrickare verkar gå upp lika mycket som sockerläskdrickare. En möjlig förklaring är att den söta smaken leder till frisättning av det fettinlagrande hormonet insulin. Den saken är omdiskuterad, men åtminstone underhåller lightläsk sötsuget.


Byt gärna läsk mot mineralvatten, eller ett glas rödvin vid festligare tillfällen. Och njut av din plattare mage.



Källa: kostdoktorn.se


Nu ska jag smörja in kroppen med L'oreals Nutribronzer bodylotion och bli lite fejkbrun i höstmörkret. Har fortfarande inte tagit tummen ur r**** och hitta ett okej solarium.



Anonym ›

Frukost, ja du... typ 4 lingongrova med becel o en vitamintablett! :P Hade ingen annat idag, inte som din värsta lyx fullen! Puss hotti!

Datum: 2009-10-25 Tid: 20:21:40 BLOGG: http://jennicalouise.blogg.se/



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK