Smell my feet?

     Publicerat den  2009-09-28 › 13:24:14
     under My Freakshow 0 kommentarer
Vilken helg, oh yes my babies. Har jobbat hela helgen och gjorde ett fiint 10 timmars pass i lördags i köket som dessutom var mitt första "riktiga" pass på egen station. Jag skulle ha Fry men det jag inte visste då var att man fick plate/nacho på köpet. Så där stod jag med två stationer första gången på lördagen efter löning. Det var KAOS. Sen kom Jhonny (köksmanagern) som en räddande ängel och tog Fry så hade jag bara plate/nacho vilket jag klarade galant. Men det kändes som att schemaläggningen inte var riktigt igenomtänkt när de satte mitt första pass i lördags, inte riktigt rättvist mot någon av oss som jobbade i köket eftersom alla hade fullt upp och jag hade blivit lovad guld och gröna skogar i form utav hjälp av alla andra. Men det hade ju ingen tid med innan Jhonny kom. Det var fullt upp att göra från att jag kom kl 12 tills jag slutade kl 22. På kvällen hade vi ingen på dessert-stationen heller så jag och Ullis varvade varandra med att göra efterrätter till höger och vänster också. Men jag lärde mig VÄLDIGT mycket och tror att det var bra såhär i efterhand att jag började på denna dagen. Men det var så mycket folk så att vakterna var tvungna att stoppa insläppet, det ni. Då har vi en restaurang som fyller 500 pers. Well well. Fick en Rocks-pin igår för min insats i lördags i köket och det kändes riktigt fräscht. :) Har börjar samla på mig lite pins nu och min hostess-skjorta börjar bli prydligare och prydligare.

AnyHOW. Igår var  jag och Peter och kollade på en till lägenhet. Denna mitt i city, underbart läge. För mig kändes denna mycket MYCKET bättre, man får se sina begränsningar att man kanske inte kan köpa en lägenhet med havsutsikt det första man gör här i världen. Men det är mycket man vill. Denna underskäna lägenhet som gick helt i vitt hade två sovrum, jacuzzi i badrummet, tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin och stora garderober kändes mer som ett långvarit hem i mina ögon. Dessutom är det lättare att ta emot besök om man har ett extra rum där de kan bo. Denna undersköna 3:a var även 1 miljon billigare än 2:an vid havet. Så det känns mycket mer prisvärd och ekonomiskt försvarbart att satsa på denna. Den var renoverad 2009 så good damn vad den var F r ä s c h. Vi får se vad som händer och sker mina damer och herrar.

Nu ska jag börja planera en design för en blogg som min far har startat i försäljningssyfte. En liten gård i dalarna. Intresserad? Besök den: gransviken.blogg.se. Se genom fingrarna med designen ;)






NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK