Shake and bake?

     Publicerat den  2009-09-10 › 19:47:24
     under My Freakshow 1 kommentarer
No sir! Inget shake and bake här inte.

Vid fem tiden fick jag ett sug efter att baka. Jag satt och kollade på recept.nu om det fanns några trevliga recept och om de hade. De har alltid så bra recept alltså. Mumsigt. Så jag satte igång och bakade två kakor. kaka 1 och kaka 2 (om ni trycket på någon av dem kommer receptet upp). Jag har inte kunnat provsmaka dem än eftersom de håller på att svalna men jag hoppas att de blev goda. kan ju vara bra att ha om man får oväntat besök och Peter fyller ju imorgon så man vet ju aldrig. Den ena kakan är en mocca-kaka som jag tyckte verkade lite läskig (smakar lite för mycket kaffe för min smak) men den såg så fin ut på bilden så jag var tvungen att försöka. Min blev inte alls sådär fin och fudgig som på bilden. Svin kladdig blev min så vet inte ens om man kan äta mittenbitarna och ändå hade jag den inne längre än det stod i receptet men sen är inte jag något proffs heller. :) Det är bara så kul att baka. Den andra kakan är någon form utav kladdkaka med äkta mörk blockchoklad i istället för kakaopulver. Tror att den blev riktigt god faktiskt.

Här har vi bild på kaka 1 och kaka 2 i den ordningen. Man skymtar även vår underbara dalahästduk och den coola "frukthållaren".



Jag nämnde väl att jag har hittat en paljettkjol förut också? hoppas jag inte glömde det. I alla fall, här har ni bild på undervärket som skall klä min underdel på personalfesten och ovanför kjolen ser ni ett "hårband" i kedja också "guld" som jag skall ha sådär fint och 70-tals-trendigt i pannan. Matchar även med ett svart linne och svarta stövlar. Back to the 70ies.



see yaaaa



mammas vän tant Inger kommenterar ›

hej gulliga kakmonster!



Kul att du e så duktig i köket, som en riktig husmor.

Jag vet att din käraste fyller i dag och GRATTA honom från mej!!!!

Nu godmiddag efter en fjälltur på Fulufjället med mamsen och en skön bastu!

Du vet väl att de stora älgjägarna har kommit!

Kram från mig!!!!!

Datum: 2009-09-11 Tid: 19:41:33



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK