vad längtar du efter ibland?

     Publicerat den  2009-09-24 › 11:11:31
     under My Freakshow 2 kommentarer
Jag längtar efter att få baka ihop med min mamma. Helst något som tar lång tid eller många bakverk så att man kan hålla på en hel dag. Jag längtar efter julen och det blev mer påtagligt igår när jag kollade på recept och hittade massvis med underbara julbakelser och underbart julgodis. Det påminner mig om våra bakdagar då vi tjejer i familjen samlas och gör julgodis i mängder som inte är att leka med. knäck, tryffel, ischoklad, lussekatter, choklad choklad choklad i määäängder. Så som det lätt blir när det är fruntimmer som håller i bakningen:) Det påminner mig också om den dagen i december när alla mina syskonbarn är med och bakar och vi bakar pepparkakor. Det lär väl bli ett rejält bak i år antar jag eftersom det är 7 syskonbarn i år. Det som gör mig superledsen är att jag inte kommer kunna vara med. Imorgon ska jag dock höra med chefen om jag kan få en veckas ledighet under julen eftersom jag inte tog något ledigt i somras. Jag kommer att bli fruktansvärt deprimerad om vi blir kvar här helt själva på julafton. Jag som alltid har firat med en stor tjock familj med mycket gap och skrik, härj och spring och en gnutta tårar från de små som är rädd för herr tomten. Lek och bus med nya julklappar. De vuxna herrarna går in på julglöggen och sitter fastklistrade vid tv:n kl15 medans damerna gör mat så att middagen är klar till kl 16. Förra året gjorde både pappa och jag egen glögg som gjorde succé. Den blev vääldigt stark men smakade fiiint.

Gosh, vad jag längtar till julen.


mamma ›

Men älskling!! Det är klart att vi ska baka ihop snart!!

I värsta fall får väl jag flyga ner med en kasse mjöl och jäst. puss mamma

Datum: 2009-09-24 Tid: 11:23:14
Johanna ›

jag fick tårar i ögonen när jag läste det där:/ jag får lätt också lite hemlängtan, speciellt när jag tänker på julen. puss

Datum: 2009-09-24 Tid: 19:33:56



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK