Alvedon min gamle vän

     Publicerat den  2010-02-16 › 17:45:14
     under My Freakshow 1 kommentarer

Jag mår avsevärt bättre idag. Fast snoret rinner och öronen lockar sig så kommer jag ändå att jobba imorgon. De ringde och hörde med mig nu om jag tänkte jobba eller inte och jag svarade JA. Jag tänker inte sjuka mig något mer nu. Sen jag började den 4 maj har jag endast sjukat mig sammanlagt 3 dagar och det ska inte bli mer på ett år hade jag tänkt. Om man nu inte skulle åka på svinis eller nåt annat trevligt. Jag fick även reda på att de utökar mitt schema med ytterligare fem timmar i veckan vilket är toppen. Så f.o.m denna veckan så kommer jag jobba 35h/veckan och det är ju inte fy skam när man började på 20h/v i maj. Så Toppen. Givetvis drabbar det min kväll med Peter på onsdagar. så mitt nya veckoschema lyder:

Måndag: Ledig
Tisdag: Ledig
Onsdag 10-15 och 18-23
Torsdag: 18-02
Frdag: 16.45-23.30
Lördag: 12-22
Söndag: Ledig

Som ni redan vet så jobbar jag ju verkligen inte några vanliga 7-16 tider. Men hur skulle det se ut i den här branchen? Visst är det tråkigt att aldrig vara schemalagd ledig en fredag eller lördag, men jobba måste man och som till exempel nu på lördag när vi ska på fest så har jag tagit ledigt. Det var inga problem. Så är det riktigt speciella dagar så är det inte så svårt att få ledigt. Det dumma då är ju att man inte får igen timmarna på något sätt. Men men. Små potatis. Jag har ju i alla fall hela söndagar, måndag och tisdagkväll med min älskling. och jag kan säga att när det är lördagkväll och har jobbat om varandra halva veckan så är det väääldigt skönt att få träffas. Jag längtar riktigt varje lördagkväll efter vår söndag. Det som är bra med att jag är ledig när Peter går i skolan och jag jobbar när Peter är ledig är ju att vi verkligen får vår egentid här hemma. Då vi kan göra det vi känner för. Sånt som alla behöver och kanske är svårt att få när man jobbar/pluggar samma tider.

Puss på er alla.


Idag är det natulig make som gäller. Och titta inte ens på håret och morgonrocken. ;)


Ikväll blir det fajitas till middag. Tummen upp. Det är så jääklans gott. Dags att börja steka kycklingen kanske. :)



B E C C A ♥ ›

Plockat ur löshåret? Hur fungerar det med balsam, plattång och grejjer? Jag funderar ju på att sätta i med tejp i hela håret.

Datum: 2010-02-16 Tid: 21:48:51 BLOGG: http://babiekills.blogg.se/



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK