Baka om du är stressad.

     Publicerat den  2010-02-23 › 16:43:03
     under My Freakshow 2 kommentarer
Jag vill ge ett litet tips till alla stressade tjejer och kvinnor där ute. Baka. Det gör jag om jag känner mig stressad eller bara vill sjunka in i en annan värld för en stund. De senaste veckorna har jag stressat upp mig en del över jobbet och har inte alls haft energin att göra annat än att vara hemma när jag är ledig. Jag är trött och har inte så mycket energi. Men eftersom jag känner så så är jag inne. Kan hända att jag tar en promenad så att jag får lite frisk luft. Men något som verkligen hjälper en stressad hjärna eller utslagen kropp är att baka. Många använder ursäkten för att inte baka att det inte blir uppätet, ta med det till jobbet eller skolan. Där kan jag lova att det blir uppätet. Jag har bjudit mina kamrater på både morotskaka, solrossnittar och tryfflar flera gånger.

Nu i dagarna har jag gjort två olika sorters tryfflar och just nu har jag tekakor i ugnen.De doftar ljuvligt och är lite nyttigare än vanliga tekakor. Har grahamsmjöl i och lite sånt. Funderar även på att slänga ihop lite muffins också men bara kanske. Vi får se. På torsdag blir det i alla fall morotskaka. Alla mina bakvärk och sådant är låglaktos eller laktosfria och helt fria från nötter. Tummen upp upp upp.

Jag ber er stressade tjejer nu. Baka :) Det är kul och avslappnande. Jag älskar det.

Nu ska jag ta ut sista plåten med tekakor och avnjuta en med extrasaltat bregott och en kopp kaffe.





-updt-
De var jääääättegoda.


Emelie ›

Du är så himla duktig tjejen! :-)

Datum: 2010-02-23 Tid: 18:32:56
Moa ›

Tack så mycket Emelie :)

Datum: 2010-02-23 Tid: 19:27:25 BLOGG: http://mooakarlsson.blogg.se/



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK