Bullmamma

     Publicerat den  2010-02-22 › 22:11:45
     under My Freakshow 0 kommentarer
Hur långt han man idag då? Jo jag plockade undan det mesta, dammade av allt och gjorde iordning lite här hemma. Jag var till affären och handlade inte på mig så mycket basvaror förutom typ ägg, champinjoner, mjölk och yoghurt. Jag fick med mig massvis med saker för bakning (som alltid). Jag älskar att baka och idag blev  det två olika sorters tryfflar. Den klassiska runda men i ny tappning med mörkchoklad och flingsalt och en som spritsades ut i små aluminiumformar, den sistnämnda innehåller mörkchoklad, smör, creme fraiche och honung. Har inte hunnit smaka den än. Stelnar i kylen men jag har en känsla av att de kommer ha en syrlig smak. Suck*. Imorgon fortsätter städningen med dammsugning och golvtorkning och sista "piffet" sen är det bara att hålla tummarna att vi håller det rent och snyggt tills helgen när svärmor med karl kommer och hälsar på. Synd bara att jag jobbar fredag och lördag men men. Kan säkter köra OTLE (options to leave early) förhoppningsvis. Jag har massvis med annat att styra upp imorgon med. Jag ska baka ännu mera tills svärmor kommer. Den fina och berömda morotskakan får det blir som var så älskvärd på jobbet och funderar även på att göra lite glass. Men vi får se. Baka är min grej verkligen. Loves it. Riktig husmor och det stämmer nog som Jennica sa att jag kommer bli en riktig bullmamma när jag får barn och hålla stenhårt på traditioner och inte köpa fikabrödet, det ska man minsann baka själv om man ska bjuda folk. Jag kommer ofta bjuda över mina väninnor på kaffe och nybakat. Det är jag övertygad om. Så brydar, håll kontakten med mig om ni vill ha nybakat i framtiden ;)

Imorgon ska jag även tvätta allt som kan tvättas, kolla igenom gästrummet så att allt står rätt till och kanske börja ta fram extrabädden (jag älskar besök) det är så mysigt. Ska även baka lite bröd så att man kan bjuda på en gedigen frukost. Ja baka bröd gör jag imorgon och slänger in i frysen. Mumma.

Nu ska jag gå och göra min karl sällskap i sängen. För ovanlighetens skull så är jag trött.





NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK