Grötfrulle

     Publicerat den  2010-02-24 › 08:26:40
     under My Freakshow 7 kommentarer
God morgon!! Ja det blev en grötfrulle. Sitter och smackar för fullt. Havregrynsgröt med mjölk och björnbär. Men mums så himla mycket :) Till detta har vi en liten kaviarhårdmacka, ett glas mjölk och en espresso. Här laddas det vill jag lova. Och jag hade glömt hur gott det var med gröt till frukost.

Nu måste jag höra mig för lite. Är det någon mer än jag som får problemhy på vintern? Hakan blir helt fylld med finnar och näsan, kinderna och reserande av hakan är heeeelt torr. Det går inte att smörja bort heller. Och när det är så tort kan man inte täcka finnarna och hej och hå. Ser helt enkelt inte klok ut alls. Om någon har något tips av något slag så tar jag mer än gärna emot dem. Klarar inte av att se ut såhär längre.



Pssst. Adventsljusstaken är fortfarande kvar hos grannarna tvärt över. 5 dagar kvar till Mars.


Jen ›

Jadu... Förmodligen är det såhär det ligger till; Kylan gör att vårt naturliga fett i huden (sebum) försvinner.. Man blir torr och huden försöker desperat producera mer fett = finnar, men ändå så är man fortf torr i ansiktet. Jag säger som tanten på Apoteket: Fukt men INTE fett. Den cremen som jag köpte än faktiskt riktigt bra, likaså naturliga återfuktande produkter.. Jag har Dr Hauschkas rengöringsmjölk den är surverän... Annars ska du kanske gå till en hudterapeut som kan ge dig någonting skräddarsytt? PUSS <3

Datum: 2010-02-24 Tid: 12:08:22 BLOGG: http://jennicalouise.blogg.se/
Lotta ›

har också sjukt mkt problem med finnar på hakan...alltid ständigt återkommande och alltild när det är kallt ute.. fattar ej varför :(

jag har testat acne medel på apoteket recpetfritt men inte fan hjälper det.. :(

Datum: 2010-02-24 Tid: 16:51:24
B E C C A ♥ ›

Använd återfuktande hudkrämer :) Acne behöver också fukt för att det ska lägga sig.

Datum: 2010-02-24 Tid: 19:30:00 BLOGG: http://babiekills.blogg.se/
Therese Wallén ›

Jag är ledsen att göra dig besviken Karlsson men jag har mina stjärnor kvar i fönstret, dock ingen lampa i dom :P kom hem och ta ner dom :D Saknar dig

Datum: 2010-02-24 Tid: 21:35:04
Linn ›

min stackars näsa är fryst och har blåsor på sig. Inte heller så snyggt.. Stackars oss.

Datum: 2010-02-24 Tid: 22:51:22 BLOGG: http://rudh.blogg.se/
Moa ›

Svar till Therese: HAHA har du det verkligen? Skämmes på dig. Ja jag kommer hem snart jag lovar dig det...



Lotta: Ja och bara haken. Visst är det konstigt? Niveas young serie har alltid funkat toppen på mig men nu sa det poff och hela hakan ser ut som hej kom och hjälp mig. :(

Datum: 2010-02-24 Tid: 23:34:52 BLOGG: http://mooakarlsson.blogg.se/
Anonym ›

Tvätta halsduk och jacka oftare.

Eftersom det är så kallt så antar jag att du har både halsduk och jacka som knäpps upp i halsen och dessa två plagg tvättar man ju inte så ofta. Alltså går du och gnuggar hakan mot gammalt smuts hela dagarna och åd blir det lätt problem med finnar.

Datum: 2010-02-27 Tid: 00:57:00



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK