Food

     Publicerat den  2010-01-29 › 10:51:26
     under My Freakshow 4 kommentarer

God förmiddag. Shit vad jag fick sova ut idag. Till hela 10.20. Så går det när man inte ställer klockan. Jaja.. STRESS. Men nu är jag i alla fall nyduschad och tandborstad och funderar på vad den kurrande lilla magen skall få till frukost. Men medans jag funderar på det tänker jag bjuda på detta:

Jag tänkte plocka ihop ett inlägg om vad jag äter och inte äter. Jag vill egentligen inte kalla det LCHF för det är det inte riktigt men mest åt det hållet. Jag har valt att utesluta vissa saker i min kost. jag har inte hållt på speciellt länge nu men jag känner att det kommer hålla för än så länge så har jag inte känt något sug efter det som jag har uteslutit vilket är positivt. Jag har även blivit bättre i min mage under dessa dagar. Så detta är verkligen något som passar mig.

Jag utesluter:
Potatis
Pasta
Bröd (utom ett spec. hårdbröd)
Ris
Chips
Godis
Choklad (utom 90% mörkchoklad)
Annat snask
vitt mjöl över lag.
socker
Laktos
Läsk
Saft
Svart thé
Korv
Köpta köttbullar
Kakor
Fruktyoghurt
Bulgur o sånt

Jag Äter:
Kött
Fisk
Kyckling
Grönsaker
Frukt
Linfrön
Pumpakärnor
Solroskärnor
Bönor
Fett
Laktosfria mjölkprodukter
popcorn
90% mörkchoklad
Vatten
Mineralvatten
Färskpressad juice utan tillsatser
Bär (mycket blåbär)
Kaffe
Grönt thé
Ört thé
Mitt special hårdbröd
Naturellyoghurt


Jag har säääkert glömt något och jag har inte skrivit med alkohol med flit för att jag vet att jag tar ett glas vin ibland och jag tror inte att det skadar. Men däremot ska jag hålla mig ifrån de fiiina glassdrinkarna mm. som finns på jobbet. rött o vitt vin är det som denna donna f.o.m nu ska dricka om det ska drickas. OCh som ni också ser så har jag en del kolhydrater på min lista så det är min kost inte någon annans påhitt.



B E C C A ♥ ›

Sweet! Funderar på att köra med det.

Datum: 2010-01-29 Tid: 23:04:37 BLOGG: http://babiekills.blogg.se/
B E C C A ♥ ›

Nej, men jag menade löshår :P Du kommenterade hos mig. Jag gymmar och äter nyttigt istället för att gå på diet :)

Datum: 2010-01-30 Tid: 19:37:34 BLOGG: http://babiekills.blogg.se/
Anonym ›

Lättare för mig att skriva vad jag äter: lingongrova, fullkornspasta med grillkrydda/basilika, måltidsersättningspulver samt grönt te. Försöker få i mig frukt. Fy fan vilket lågbottensmärke.. måste ordna till det där alltså :/

Duu.... fika snart!Vill du förresten med mig på tis (mus). Puss!

Datum: 2010-01-31 Tid: 10:55:59
B E C C A ♥ ›

Okidoki :P

Datum: 2010-01-31 Tid: 13:09:23 BLOGG: http://babiekills.blogg.se/



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK