jag och alla andra men inte som dom

     Publicerat den  2010-01-01 › 22:45:35
     under My Freakshow 3 kommentarer
Jag tänkte inte haka på flugan och skriva om sitt liv 2009 men sen kom jag på att jag förmodligen gjort den häftigaste resan och kanske någonsin kommer att göra så varför inte berätta för er.

i slutet på 2008 fick jag reda på att Peter skulle flytta till Malmö. Det var naturligtvis känslomässig förvirring kring detta innan vi bestämde oss för att jag skulle flytta med.

I januari 2009, den 23e närmare bestämt tog vi vårt pick och pack till södern. Jag hade aldrig varit i Malmö innan och jag minns det som en grådassig dag. En fredag så speciell att jag nästan måste kämpa för att hålla tillbaka tårarna. Vi bar in våra möbler och vi var klara ganska precis till let's dance. Vi korkade upp en flaska vin och skålade för vår nya start i en helt ny stad.

Jag hade varken jobb eller vänner när vi flyttade ner och jag tycker själv att det var väldigt tufft av mig att göra detta. Att tro på kärleken och att det skulle bli bra.

I slutet av januari började jag på 3 visions som account manager (telefonförsäljare) Jag vantrivdes så in i bomben och tjänade inte storkovan precis. Där stannade jag i ca 2 månader.

I februarimånad föddes vår lilla Emma. en liten prinsessa.

I mars fick jag reda på att jag hade fått jobb på Friday's som skulle öppna i maj på lilla torg. Detta var mycket positivt. Jag fyllde även 20 år då och hade en personligt litet kalas för mina tjejer.

I april var jag i stort sett ledig hela månaden och var hem till avesta på semester och mina föräldrar var ner och hälsade på. Vi kunde spela golf i kjol. Helt fantastiskt. På påsken var vi till svärmor på Öland och myste för fulla muggar.

I Maj började jag jobba på friday's som värdinna och stormtrivdes från första början. Jag älskar restaurangbranschen och de fantastiska människorna jag har träffat här kommer förmodligen vara vänner för livet.

Juni bestod av jobb, Lilla Emmas namngivelse och Peter åkte hem till Avesta för att sommarjobba. Jag blev ensam i Malmö i 6 veckor. Lite jobbigt.

I Juli tog jag en välförtjänt semestervecka och var hem till Avesta. Det regnade alla dagar men vad gjorde väl det. Minstingen i familjen; Manne, föddes och lycka spreds

Augustimånad bestod av mest jobb av alla månader, Malmö bjöd på festival och festival = mycket folk. Jag åkte hem för att se underverket Manne och han var supersöööt.

I september klampade jag upp i min "karriärsstege" och började utbilda mig till kock på friday's. Vilket var det BÄSTA. Jag älskar köket, hettan, gemenskapen och folket. Ett rejält steg upp upp upp. Det bjöds även på personalfest i tema studio 54, 70-tals glamour. Hela gänget var supervackra. Och kanske det absolut bästa av allt: Att vi köpte oss en ny lägenhet. Vår egna lägenhet som är alldeless underbar.

Oktober vill jag minnas inte var någon speciell månad

I november blev jag fast anställd på Friday's och det är inte att förakta i denna finansgris. Jag menar, hur många 20åringar har det? Att visa framfötterna lönar sig!!!!

I december flyttade vi in i nya lyan och vi stormtrivs. vi fick besök av mamma och pappa och vi åkte även hem över julen. Världens bästa familj. Nu på nyår är Peter i sälen och jag i malmö så jag hade en liten tillställning här hemma. Oerhört lyckad och tack alla som var med och vakade in det nya året tillsammans med mig. Ni betyder mycket för mig.

Med andra ord ett bra och jobbigt år och något som jag vill säga till er alla:
Tro på kärleken, den besegrar allt!!
Jag och Peter har gått igenom så mycket tillsammans och har vi kommit såhär långt och gått igenom såhär mycket så tror jag att vi kan övervinna allt. Vi är starkast tillsammans! ♥ och den kärlek jag känner för honom går inte att beskriva med ord och det är sant. Jag blir stum! Jag får fortfarande fjärilar i magen så fort jag tänker på honom eller ser honom i ögonen. Det mina vänner, det är kärlek.

Jag har höga förväntningar på det nya året. Jag ska nå så långt och jag ska lyckas med så mycket. Man är sin egen lyckas smed och bara jag kan påverka hur det kommer gå för mig. Jag vet att jag är fantastisk och jag älskar mig själv för det.







Becca ›

Du har så rätt i att man är sin egen lyckas smed. Men ibland så kan det vara svårt också. Men ack så rätt :)

Datum: 2010-01-01 Tid: 23:06:06 BLOGG: http://lifeasbecca.blogg.se/
mamma Kallin ›

Jaa Du Mooa. Om Du bara visste hur tacksam jag är att Du flyttade med till Malmö, och vilken tur att Du är en så otrolig smed. Lavv jo

Datum: 2010-01-02 Tid: 14:04:12
Emelie Andersson ›

Fint skrivet av dig! Du har världens finaste karl, ta hand om honom! Jag är glad att han har dig!

Datum: 2010-01-07 Tid: 16:11:45



NAME PLEASE:


GOT MAIL?:


GOT BLOG?:


DO YOUR THING:


I'LL BE BACK